Dyżury telefoniczne sosnowieckiego ZUS dla klientów
Masz pytanie w sprawie zasiłku chorobowego, a może chcesz uzyskać informacje na temat świadczenia wspierającego – bez wychodzenia z domu możesz poradzić się eksperta ZUS. Oddział ZUS w Sosnowcu uruchomił telefoniczne dyżury dla swoich klientów. Odbywać się będą 16, 20 i 23 lutego.
16 lutego, w godz. od 9.00-11.00, tel. 32 639 60 57 można dzwonić w sprawie zasiłków chorobowych, w tym tych po ustaniu zatrudnienia. Eksperci odpowiedzą, kto będzie miał prawo do wypłaty świadczenia nawet jeśli już nie pracuje, a kto z takiego uprawnienia nie skorzysta, jakie dokumenty należy przedłożyć, ile wyniesie taki zasiłek chorobowy i dlaczego nie zawsze on wyliczany jest ze średniego wynagrodzenia.
Natomiast kolejne dyżury telefoniczne, 20 i 23 lutego, dotyczyć będą świadczenia wspierającego. To nowość, obowiązująca od tego roku. Jest to świadczenie przysługujące osobom z niepełnosprawnością. Wniosek składa się dwuetapowo, najpierw do Wojewódzkiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, a dopiero po uzyskaniu stamtąd decyzji o poziomie wsparcia – dopiero do ZUS. Kto może starać się o to świadczenie, jakie są terminy składania wniosków do ZUS, ile ono będzie wynosić, kiedy nastąpi wypłata – o tym wszystkim odpowiedzą eksperci ZUS. Dzwonić można 20 lutego, w godz. od 9.00 do 11.00 pod nr tel. 32 671 77 10 oraz 23 lutego (9:00 -11:00) pod nr tel. 32 368 34 69.
Serdecznie zapraszamy!
Chcesz być na bieżąco? Śledź nas na facebooku: https://www.facebook.com/Dabrowski.Inkubator.Przedsiebiorczosci oraz dołącz do naszego newslettera. Formularz zapisu znajdziesz na naszej stronie głównej: www.inkubator-dabrowa.pl.