Design Thinking – szkolenie, które pomoże zrozumieć potrzeby Twoich klientów!
Nie musisz być projektantem, aby stosować Design Thinking w codziennej pracy! Ta innowacyjna, kreatywna metoda myślenia projektowego pomoże Ci zrozumieć potrzeby Twoich Klientów.
Każdy przedsiębiorca powinien się kierować empatią do klienta, aby jak najlepiej dostosować swoje produkty i usługi do jego potrzeb i oczekiwań. Kreatywność jest podstawą rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej każdego przedsiębiorstwa i pozwala wyjść naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów.
Szkolenie jest dla Ciebie jeśli Jesteś mikroprzedsiębiorcą i :
- czujesz, że nie wiesz czego naprawdę chcą Twoi klienci,
- nie rozumiesz dlaczego nie kupują Twoich produktów czy usług,
- chciałbyś wprowadzić innowacje w swoich produktach i usługach w odpowiedzi na potrzeby klientów, ale nie wiesz jak zacząć!
Spotkanie będzie miało charakter warsztatowy.
Każdy uczestnik warsztatu:
- nabędzie umiejętność empatyzacji z klientem w celu wypracowania innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na jego potrzeby zgodnie z metodyką Design Thinking,
- nabędzie umiejętność generowania nieszablonowych pomysłów i wychodzenia poza schematy
- zwiększy wiarę we własną kreatywność i indywidualną motywację do działania,
- pozna techniki twórcze możliwe, do zaadaptowania w miejscu pracy oraz w sytuacjach osobistych.
Cele szkolenia:
Głównym celem szkolenia jest wypracowanie u uczestników umiejętności kreatywnego generowania nieszablonowych pomysłów, wychodzenia poza schematy i zwiększenia odwagi w podejmowaniu ryzyka biznesowego.
Cel ten zostanie osiągnięty dzięki zapoznaniu uczestników z innowacyjną metodą kreatywnego tworzenia pomysłów Design Thinking oraz przeprowadzeniu treningu kreatywności.
Korzyści dla uczestników:
- nabycie umiejętności generowania nieszablonowych pomysłów i wychodzenia poza schematy
- reprezentowanie odważnych postaw w tworzeniu kreatywnych rozwiązań oraz zwiększenie odwagi w podejmowaniu ryzyka biznesowego
- zwiększenie umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów czy podejmowania wyzwań zawodowych, umiejętność spojrzenia na nie od innej strony i znalezienie do nich kreatywnych rozwiązań
- rozwój osobistej kreatywności i otwarcie na innowacyjne podejście do pracy oraz życia osobistego
- nabycie umiejętności twórczej pracy w zespole projektowym
- nabycie umiejętności empatyzacji klientem w celu wypracowania innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na jego potrzeby
- zwiększenie wiary we własną kreatywność i indywidualną motywację do działania
- poznanie technik twórczych, do zaadaptowania w miejscu pracy oraz w sytuacjach osobistych
Metody pracy: Sesja twórcza Design Thinking JAM, budowa prototypów, prezentacje na forum, dyskusje moderowane i ćwiczenia praktyczne.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1. Trening kreatywności – rozgrzewka twórcza torująca drogę ku aktywnemu i wytrwałemu poszukiwaniu oryginalnych rozwiązań problemów
- Ćwiczenia pobudzające myślenie twórcze – gimnastyka twórcza
- Myślenie dywergencyjne (rozbieżne) zakładające wiele różnych punktów widzenia
Moduł 2. Twórcze rozwiązywanie problemów biznesowych z zastosowaniem metody Design Thinking – SESJA DESIGN THINKING JAM
- Empatia: projektuje się zawsze dla innych ludzi, z myślą o ich potrzebach i oczekiwaniach; aby to robić dobrze trzeba wyjść ze swoich i wejść w buty klienta
- Definiowanie problemu: często nie można rozwiązać problemu, bo jest on źle sformułowany, niewłaściwie nazwany; to jest etap doprecyzowania problemu, często przybierający postać pytania, które zadajemy i sobie i klientom
- Generowanie pomysłów: to z kolei moment, gdy swobodnie się myśli nad rozwiązaniami – dowolnymi metodami i z wykorzystaniem wszystkich zasobów, jakimi się dysponuje
- Szybkie prototypowanie: teraz idea – pomysł nabiera bardziej konkretnych cech, nadaje mu formę fizyczną w postaci scenariusza, storyboardu, schematu
- Testowanie i pozyskiwanie opinii: to chwila, gdy niedoskonały jeszcze prototyp spotka się z realiami życia, rynku i szerokiego otoczenia!
TRENERKA
mgr Małgorzata Małecka –Tomala
Charyzmatyczna trenerka kreatywności i moderatorka innowacyjnej metody Design Thinking, wykładowca akademicki w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, Dyrektor Kreatywna marki Universee, skuteczna menadżerka zespołów, koordynatorka projektów oraz autorka książek i doktorantka w dyscyplinie pedagogiki oraz zarządzania. Prezes Stowarzyszenia Absolwentów i Studentów Akademii WSB oraz Członkini Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Kreatywność to jej pasja!
Zrealizowała już ponad 700 h wykładów, szkoleń i warsztatów dla ponad 6000 osób z zakresu m.in. metody Design Thinking, kreatywności, innowacyjności, kreowania start’upów, mind mappingu, sketchnotingu, team buildingu, zarządzania projektami, komunikacji i negocjacji w zespole, budżetowania i oceny efektywności ekonomicznej projektów. Posiada ponad 17-letnie doświadczenie zawodowe w pracy w firmach w branży edukacyjnej, informatycznej, doradczej, zarządzania nieruchomościami, turystyki, a także administracji publicznej. Od 12 lat jest Prezesem Zarządu firmy INTAR sp. z o.o. – posiadającej marki:
- UNIVERSEE.PL – wykłady i warsztaty edukacyjne dla dzieci i młodzieży.
- UNIVERSEE BOOKS – księgarnia z angielskimi książkami dla dzieci i młodzieży,
- INTAR IT – outsourcing informatyczny, strony www i grafika komputerowa oraz bezpieczeństwo i ochrona informacji,
- INTAR Consulting – szkolenia, doradztwo finansowo-gospodarcze, projekty dofinansowane,
W latach 2012 – 2024 opracowała, realizowała i nadzorowała ponad 45 projektów szkoleniowych, doradczych i wdrożeniowych dla firm i instytucji . Ponadto w ciągu ostatnich 11 lat opracowała, realizowała i rozliczała ponad 40 projektów dofinansowanych ze źródeł krajowych i zagranicznych. Autorka 16 publikacji naukowych i współorganizatorka 30 dużych wydarzeń o randze krajowej i międzynarodowej. W wolnym czasie prowadzi na Facebooku grupę pn. „Kreatywne dziecko – pomysły i inspiracje dla rodziców”, dla wszystkich osób chcących rozwijać kreatywność i innowacyjnośću dzieci, w której jest już ponad 17 tysięcy rodziców. Nauczycielka przyrody, geografii i pilotka wycieczek. Prywatnie mama, miłośniczka angielskich książek dla dzieci, pasjonatka podróży i fotografii.
Jeżeli zastanawiasz się czy i jak wprowadzić design thinking w Twojej firmie, koniecznie przyjdź na szkolenie „Design Thinking pomoże zrozumieć potrzeby Twoich klientów” , które poprowadzi Małgorzata Małecka – Tomala
Szkolenie zaplanowaliśmy na 23 maja, czwartek, o godzinie 12:00 w nowej kreatywnej siedzibie Dąbrowskiego Inkubatora Przedsiębiorczości na ul. Kolejowej 3 (budynek dworca PKP).
Bezpłatne bilety znajdziesz pod linkiem: Design Thinking – Małgorzata Małecka Tomala
Masz pytania?
Dzwoń: 785 656 419 lub pisz: biuro@inkubator-dabrowa.pl
Wszystkie wydarzenia organizowane w Dąbrowskim Inkubatorze Przedsiębiorczości są współfinansowane ze środków gminy Dąbrowa Górnicza.