Design Thinking – szkolenie, które pomoże zrozumieć potrzeby Twoich klientów!

Nie musisz być projektantem, aby stosować Design Thinking w codziennej pracy! Ta innowacyjna, kreatywna metoda myślenia projektowego pomoże Ci zrozumieć potrzeby Twoich Klientów. 

 

Każdy przedsiębiorca powinien się kierować empatią do klienta, aby jak najlepiej dostosować swoje produkty i usługi do jego potrzeb i oczekiwań. Kreatywność jest podstawą rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej każdego przedsiębiorstwa i pozwala wyjść naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów.

Szkolenie jest dla Ciebie jeśli Jesteś mikroprzedsiębiorcą i :

  • czujesz, że nie wiesz czego naprawdę chcą Twoi klienci,
  • nie rozumiesz dlaczego nie kupują Twoich produktów czy usług,
  • chciałbyś wprowadzić innowacje w swoich produktach i usługach w odpowiedzi na potrzeby klientów, ale nie wiesz jak zacząć!

Spotkanie będzie miało charakter warsztatowy. 

Każdy uczestnik warsztatu:

  • nabędzie umiejętność empatyzacji z klientem w celu wypracowania innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na jego potrzeby zgodnie z metodyką Design Thinking,
  • nabędzie umiejętność generowania nieszablonowych pomysłów i wychodzenia poza schematy
  • zwiększy wiarę we własną kreatywność i indywidualną motywację do działania,
  • pozna techniki twórcze możliwe, do zaadaptowania w miejscu pracy oraz w sytuacjach osobistych.

Cele szkolenia: 

Głównym celem szkolenia jest wypracowanie u uczestników umiejętności kreatywnego generowania nieszablonowych pomysłów, wychodzenia poza schematy i zwiększenia odwagi  w podejmowaniu ryzyka biznesowego. 

Cel ten zostanie osiągnięty dzięki zapoznaniu uczestników z innowacyjną metodą kreatywnego tworzenia pomysłów Design Thinking oraz przeprowadzeniu treningu kreatywności.

Korzyści dla uczestników: 

  • nabycie umiejętności generowania nieszablonowych pomysłów i wychodzenia poza schematy
  • reprezentowanie odważnych postaw w tworzeniu kreatywnych rozwiązań oraz zwiększenie odwagi w podejmowaniu ryzyka biznesowego
  • zwiększenie umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów czy podejmowania wyzwań zawodowych, umiejętność spojrzenia na nie od innej strony i znalezienie do nich kreatywnych rozwiązań
  • rozwój osobistej kreatywności i otwarcie na innowacyjne podejście do pracy oraz życia osobistego
  • nabycie umiejętności twórczej pracy w zespole projektowym 
  • nabycie umiejętności empatyzacji klientem w celu wypracowania innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na jego potrzeby
  • zwiększenie wiary we własną kreatywność i indywidualną motywację do działania
  • poznanie technik twórczych, do zaadaptowania w miejscu pracy oraz w sytuacjach osobistych

Metody pracy: Sesja twórcza Design Thinking JAM, budowa prototypów, prezentacje na forum, dyskusje moderowane i ćwiczenia praktyczne.

 

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

Moduł 1. Trening kreatywności – rozgrzewka twórcza torująca drogę ku aktywnemu i wytrwałemu poszukiwaniu oryginalnych rozwiązań problemów

  • Ćwiczenia pobudzające myślenie twórcze – gimnastyka twórcza
  • Myślenie dywergencyjne (rozbieżne) zakładające wiele różnych punktów widzenia

Moduł 2. Twórcze rozwiązywanie problemów biznesowych z zastosowaniem metody Design Thinking  – SESJA DESIGN THINKING JAM 

  • Empatia: projektuje się zawsze dla innych ludzi, z myślą o ich potrzebach i oczekiwaniach; aby to robić dobrze trzeba wyjść ze swoich i wejść w buty klienta
  • Definiowanie problemu: często nie można rozwiązać problemu, bo jest on źle sformułowany, niewłaściwie nazwany; to jest etap doprecyzowania problemu, często przybierający postać pytania, które zadajemy i sobie i klientom
  • Generowanie pomysłów: to z kolei moment, gdy swobodnie się myśli nad rozwiązaniami – dowolnymi metodami i z wykorzystaniem wszystkich zasobów, jakimi się dysponuje
  • Szybkie prototypowanie: teraz idea – pomysł nabiera bardziej konkretnych cech, nadaje mu formę fizyczną w postaci scenariusza, storyboardu, schematu
  • Testowanie i pozyskiwanie opinii: to chwila, gdy niedoskonały jeszcze prototyp spotka się z realiami życia, rynku i szerokiego otoczenia!

TRENERKA

mgr Małgorzata Małecka –Tomala

Charyzmatyczna trenerka kreatywności i moderatorka innowacyjnej metody Design Thinking, wykładowca akademicki w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, Dyrektor Kreatywna marki Universee, skuteczna menadżerka zespołów, koordynatorka projektów oraz autorka książek i doktorantka w dyscyplinie pedagogiki oraz zarządzania. Prezes Stowarzyszenia Absolwentów i Studentów Akademii WSB oraz Członkini Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Kreatywność to jej pasja!

Zrealizowała już ponad 700 h wykładów, szkoleń i warsztatów dla ponad 6000 osób z zakresu m.in. metody Design Thinking, kreatywności, innowacyjności, kreowania start’upów, mind mappingu, sketchnotingu, team buildingu, zarządzania projektami, komunikacji i negocjacji w zespole, budżetowania i oceny efektywności ekonomicznej projektów. Posiada ponad 17-letnie doświadczenie zawodowe w pracy w firmach w branży edukacyjnej, informatycznej, doradczej, zarządzania nieruchomościami, turystyki, a także administracji publicznej. Od 12 lat jest Prezesem Zarządu firmy INTAR sp. z o.o. – posiadającej marki:

  • UNIVERSEE.PL –  wykłady i warsztaty edukacyjne dla dzieci i młodzieży.
  • UNIVERSEE BOOKS – księgarnia z angielskimi książkami dla dzieci i młodzieży, 
  • INTAR IT – outsourcing informatyczny, strony www i grafika komputerowa oraz bezpieczeństwo i ochrona informacji,
  • INTAR Consulting – szkolenia, doradztwo finansowo-gospodarcze, projekty dofinansowane,

W latach 2012 – 2024 opracowała, realizowała i nadzorowała ponad 45 projektów szkoleniowych, doradczych i wdrożeniowych dla firm i instytucji . Ponadto w ciągu ostatnich 11 lat opracowała, realizowała i rozliczała ponad 40 projektów dofinansowanych ze źródeł krajowych i zagranicznychAutorka 16 publikacji naukowych i współorganizatorka 30 dużych wydarzeń o randze krajowej i międzynarodowej. W wolnym czasie prowadzi na Facebooku grupę pn. „Kreatywne dziecko – pomysły i inspiracje dla rodziców”, dla wszystkich osób chcących rozwijać kreatywność i innowacyjnośću dzieci, w której jest już ponad 17 tysięcy rodziców. Nauczycielka przyrody, geografii i pilotka wycieczek. Prywatnie mama, miłośniczka angielskich książek dla dzieci, pasjonatka podróży i fotografii.  

Jeżeli zastanawiasz się czy i jak wprowadzić design thinking w Twojej firmie, koniecznie przyjdź na szkolenie „Design Thinking pomoże zrozumieć potrzeby Twoich klientów” , które poprowadzi Małgorzata Małecka – Tomala

Szkolenie zaplanowaliśmy na 23 maja, czwartek, o godzinie 12:00 w nowej kreatywnej siedzibie Dąbrowskiego Inkubatora Przedsiębiorczości na ul. Kolejowej 3 (budynek dworca PKP).

Bezpłatne bilety znajdziesz pod linkiem: Design Thinking – Małgorzata Małecka Tomala

 

Masz pytania?

Dzwoń: 785 656 419 lub pisz: biuro@inkubator-dabrowa.pl

Wszystkie wydarzenia organizowane w Dąbrowskim Inkubatorze Przedsiębiorczości są współfinansowane ze środków gminy Dąbrowa Górnicza.