BiznesMixer vol. 22 Twoja firma w social mediach. Szkolenie dla początkujących.
W Dąbrowskim Inkubatorze Przedsiębiorczości odbyło się szkolenie dla początkujących z prezentowania swojej firmy w social mediach! Szkolenie poprowadziła Katarzyna Pawłowska – przedsiębiorczyni, menadżerka Dąbrowskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, specjalistka ds. marketingu, właścicielka marki ALL FOR CAMP działającej w branży turystycznej.
W tym artykule przybliżymy Wam najważniejsze informacje ze szkolenia.
DLACZEGO OBECNOŚĆ FIRMY W SOCIAL MEDIACH JEST ISTOTNA?
Jest około 4.74 mld aktywnych użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie. Prawie 59.3% światowej populacji korzysta z co najmniej jednej platformy mediów społecznościowych. Media społecznościowe zyskały 190 milionów nowych użytkowników w ciągu ostatniego roku.
Przeciętny człowiek spędza 2 godziny i 27 minut dziennie w mediach społecznościowych.
Facebook jest najczęściej używanym kanałem społecznościowym, z 2.96 mld aktywnych użytkowników. 52 milionów osób korzysta z LinkedIn do poszukiwania pracy. Oczekuje się, że wielkość rynku influencer marketingu wzrośnie do $ 17.4 mld w 2023 roku. 46% użytkowników mediów społecznościowych to kobiety, podczas gdy 54% są mężczyznami.
Jeśli te liczby nie przekoują Cię do tego, żeby zaprezentować swoją firmę w internecie – to już nie wiemy co Cię przekona!
Z JAKICH KANAŁACH SOCIAL MEDIA MOŻE KORZYSTAĆ TWOJA FIRMA?
Możliwości jest wiele. Przede wszystkim musisz określić, kto jest Twoim odbiorcą i gdzie Twój odbiorca się znajduje! Do wyboru masz platformy:
- Twitter -> X
- Threads
- TikTok
- Youtube
Poza wymienionymi można docierać do odbiorców poprzez newsletter, wpisy na blogu, podcast, webinary/szkolenia czy ebooki.
JAK PISAĆ, ŻEBY BYŁO NAPISANE I OPUBLIKOWANE?
- Twórz listy planowanych postów, kalendarze, zbieraj informacje. Gdy siadasz do pisania postów – twoim zadaniem jest ich pisanie – nie szukanie pomysłów na nie. Jeśli w trakcie pisania MUSISZ wyszukać informacje – zostaw puste pole – informacje uzupełnisz później.
- Podziel pisanie na płynne tworzenie treści, a następnie redakcje tekstu. Jeżeli będziesz poprawiac literowki, przecinki, zmieniac zdania – wybijesz się z rytmu. Na to przyjdzie czas w drugiej części.
- Banał, ale jakże prawdziwy. Pisz codziennie – wyrób sobie nawyk pisania. Możesz tworzyć pamiętnik, dziennik snów, dziennik wdzięczności, zapisuj swoje myśli, pisz listy lub emaile. Im więcej czasu poświęcisz na praktykę tym łatwiej będą pojawiać się w Twojej głowie treści.
JAKIE TYPY POSTÓW TWORZYĆ?
Social media nie lubią nudy 😉 Twórz różne rodzaje postów, zmieniaj konwencje, mieszaj style. Ważne, żeby Twoje treści niosły ze sobą wartość! Do wyboru masz następujące rodzaje postów:
- Edukacyjne
- Poradnikowe
- Osobiste – o sobie
- Osobiste – o marce
- Promocyjne
- Opinie o Twoim biznesie
- Przypominajki
- Zza kulis
Podczas szkolenia mieliśmy także możliwość wysłuchać wielu cennych porad i poznać kilka „hacków”, które pomogą Ci w prowadzeniu social mediów naszej firm.
Na końcu uczestnicy otrzymali 30-dniowe wyzwanie, aby mogli świadomie rozwinąć swoje kanały social media!
BiznesMixer jest spotkaniem nie tylko szkoleniowym, ale także networkingowym!
Druga część szkolenia skupiła się na nawiązywaniu relacji.
Dziękujemy za tak liczną obecność i zapraszamy na kolejne szkolenia i spotkania networkingowe organizowane przez Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości!
Jeśli nie chcesz przegapić żadnego ważnego wydarzenia, zapisz się na nasz newsletter. Na dole strony głównej znajdziesz formularz zapisu https://inkubator-dabrowa.pl/
Nie zwlekaj! Dołącz już dziś