Znamy zwycięzców konkursu na Model Biznesowy dla Dąbrowy
18 listopada poznaliśmy laureatów drugiej edycji konkursu „Model biznesowy dla Dąbrowy”. Według jury i publiczności najlepiej wypadł producent unikatowych mebli i akcesoriów dekoracyjnych – Igor Woźnica i jego marka: Nieźle Pogięte.
Finaliści wystąpili podczas gali w Pałacu Kultury Zagłębia. Każdy z nich przedstawił prezentację na temat swojego biznesu, później odpowiadał na pytania jurorów i publiczności. Wszyscy uczestnicy finału otrzymali nagrody od sponsorów i partnerów konkursu, m.in. szkolenia językowe i wsparcie marketingowe.
Do pana Igora z Nieźle Pogięte trafiła do niego nagroda główna ufundowana przez Katowicką Specjalna Strefę Ekonomiczną – 15 tys. zł, a także nagroda publiczności, w wysokości 5 tys. zł ufundowana przez Prezydenta Miasta Dabrowa Górnicza – Pana Marcina Bazylaka. Na co je przeznaczy?
– Chciałbym wyjść z garażu rodziców, w którym urządziłem warsztat i rozwinąć go. Chcę rozszerzać asortyment, a także rozbudować stronę www i sklep internetowy – zapowiada.
Igor Woźnica produkuje meble oraz akcesoria dekoracyjne, zgodne z obecnymi trendami w europejskim designie. Kwietniki, stoły, stoliki i konsole wychodzące spod jego ręki sam określa jako loftowe i industrialne.
Anna Pławecka, która zajęła II miejsce i otrzyma 10 tys. zł, zaproponowała biznes oparty na pasji do wina i włoskich klimatów.
– W regionie widać wyraźny deficyt ofert dla osób lubiących dobre wino, zarówno jeśli chodzi o sklepy, jak i lokale serwujące trunki. Chcąc je kupić czy napić się, trzeba wybrać się gdzieś dalej. Chciałbym otworzyć sklep i winebar dla smakoszy wina, zaoferować również produkty sprowadzane prosto z włoskich winnic. Taki biznes można rozwinąć o szkolenia na temat win, degustacje czy organizację wycieczek do regionów słynących z winnic – opisywała swoją biznesową koncepcję.
Szymon Skubiszewski uplasował się na III miejscu, za które dostanie 5 tys. zł. Jego klientami są miłośnicy dwóch kółek.
– Z moim wspólnikiem Tomaszem prowadzimy serwis rowerowy. W naszym biznesie chodzi o to, że dbamy o rowery klientów, a nie tylko je naprawiamy. Zadowolony klient to taki, który czerpie przyjemność z jazdy i może jeździć bezpiecznie. Oprócz przeglądów czy napraw można do nas zwrócić się po radę w sprawie konserwacji czy ulepszania sprzętu. Oferujemy też przechowalnię rowerów – mówił.
W finale znalazła się też Karolina Grudniak, działająca razem z dwiema siostrami pod nazwą Milousio. Dziewczyny wykonują jedwabne dodatki do włosów – gumki, szarfy i otoczki do koków. Jak mówi Klaudia pomysł na taki biznes wziął się z coraz większego zainteresowania klientów pielęgnacją włosów i używaniem produktów wysokiej jakości.
W finale mogliśmy zobaczyć także prezentację Bartosza Dróżdża, prowadzącego firmę Mevis.
– Zajmuję się wynajmem specjalistycznego sprzętu, m.in. detektorów gazu i aparatów oddechowych, wykorzystywanych przy pracach w miejscach niebezpiecznych. Z moich usług korzystają firmy, ale też klienci indywidualni. Jeżeli ktoś doraźnie potrzebuje takich urządzeń, nie opłaca mu się inwestować w to wyposażenie, bo jest dość drogie. Wówczas może skorzystać z mojej oferty. W przyszłości chciałbym szerzej zająć się doradztwem technicznym i otworzyć centrum szkoleniowe – opowiadał o swojej działalności.
– Wszystkie pomysły były bardzo ciekawe i życzę, żeby wasze przedsięwzięcia zakończyły się sukcesem. U wszystkich widać wielką pasję i determinację w dążeniu do celu, do realizacji marzeń i biznesowych planów. Liczę, że nagrody będą dodatkową motywacją, żeby to dalej robić – podsumował Marcin Bazylak, prezydent miasta, przewodniczący jury.
W trakcie gali wystąpił także Jakub August, współwłaściciel firmy Tenka, zajmujący się wdrażaniem innowacji i zarządzaniem procesami projektowymi. Pod hasłem „Ekipa – czyli dlaczego nie da się stworzyć biznesu samemu?” opowiedział o roli współpracy w działalności gospodarczej.
Mateusz Maik oraz Michał Kucharski z Dąbrowskiego Inkubatora Przedsiębiorczości opowiedzieli o swoich doświadczeniach z wchodzeniem w biznes i rozwijaniem go.
Głównym organizatorem konkursu jest miasto Dąbrowa Górnicza oraz Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości.
Partnerami i sponsorami konkursu są Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A., PKO Bank Polski S.A., Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, agencja reklamowa MOM STUDIO Sp. z o.o., Centrum Kempingowe ALL FOR CAMP, JACO.PRO – broker nowych technologii i marketingu, Active Point, British School – Ogólnopolska Szkoła Językowa, Nemo – Wodny Świat Dąbrowa Górnicza Sp. z o.o., UX WEB – agencja interaktywna i reklamowa, English Club – Klub Językowy, Loud & Proud.
Ogromnie gratulujemy wszystkim finalistom!
Fot. Bartosz Kowal